Mjbizdaily.com: 1,5 miliardy gramů v kanadském inventáři neprodaného konopí!

Mjbizdaily.com: 1,5 miliardy gramů v kanadském inventáři neprodaného konopí!

Ceny klesají? Růst nájemného? Získejte praktické poznatky a osvědčené strategie pro provozování úspěšného maloobchodního provozu s konopím s průvodcem MJBizDaily Retail Strategy Buyers Guide. Stáhněte si svou bezplatnou kopii . 

Obchodní neúspěchy a konsolidace nedokázaly zastavit kanadské zásoby neprodaného konopí, aby v posledním čtvrtletí roku 2022 dosáhly nového maxima, což je nejnovější známka toho, že klesající ceny a marže by mohly společnosti i nadále stlačovat.

Podle nejnovějších údajů organizace Health Canada, která sleduje celkové neprodané zásoby licencovaných výrobců, velkoobchodníků a maloobchodníků. Balené a nebalené zásoby sušeného konopí vyskočily k prosinci 2022 na historické maximum 1,47 miliardy gramů (3,2 milionu liber).

To je od prosince 2021nárůst z 1,3 miliardy gramů.

Federálně licencované kultivátory měly k prosinci 2022 1,39 miliardy gramů balených a nebalených zásob, zatímco obchody a velkoobchody držely 80,7 milionů gramů balených zásob.

Údaje naznačují, že konopný průmysl v zemi zůstává sevřen nerovnováhou mezi nabídkou a poptávkou, přestože mnozí z největších producentů zablokovali svá největší pěstitelská zařízení.

V loňském roce například společnost Aurora Cannabis uzavřela své vlajkové zařízení Aurora Sky v Edmontonu v Albertě – jedno z největších  v Kanadě.

Převis nabídky je považován za jeden z faktorů, který tlačí ceny konopí dolů.

Maloobchodní cena konopí klesla o téměř 30 % od roku 2018, kdy Kanada legalizovala prodej pro dospělé, podle Indexu spotřebitelských cen Statistics Canada.

Jiné odhady naznačují, že celkový pokles cen je závažnější.

Podle Canadian Cannabis Exchange (CCX), živé obchodní platformy pro B2B velkoobchodní prodej marihuany, se jen v loňském roce velkoobchodní ceny v zemi propadly o více než 40 % .

Hyperkonkurence

Klesající ceny tlačí na podniky v Kanadě v celém dodavatelském řetězci konopí.

Čtrnáct z 35 „podání“ na základě zákona o urovnání věřitelů společností (CCAA) v Kanadě mezi 1. lednem a 22. prosincem loňského roku se týkalo společností působících v oblasti konopí .

„Podání“ je ve Spojených státech ekvivalentní prohlášení o bankrotu.

„Nemyslím si, že by v Kanadě chyběla konkurence – myslím, že je tam přehnaná konkurence,“ řekl Elad Barak, generální ředitel společnosti Djot se sídlem v Torontu, která prodává dávkovače konopí a systémy kapslí pro koncentráty.

„Pěstují konopí, protože to je to, co vědí, jak dělat. Ale když to jdou prodat, nemohou,“ řekl.

„Vidíte dva výsledky – některé společnosti upadají, ale konopí nezmizí. Drží je nebo prodávají“ prostřednictvím likvidace neprodaných zásob , protože společnosti zkrachují, řekl.

S odvoláním na nejnovější čísla Health Canada Barak poznamenal, že v Kanadě je nyní téměř 1000 licencovaných výrobců, kteří soutěží v různých částech federálně regulovaného dodavatelského řetězce.

Toto číslo od legalizace v říjnu 2018 nepřestalo růst , a to navzdory tomu, že společnosti opustily odvětví prostřednictvím konsolidace a další prostřednictvím CCAA.

Do loňského léta bylo podle kanadského zákona o konopí 886 licencovaných pěstitelů, zpracovatelů a prodejců.

V roce 2021 to bylo přibližně 730.

V roce 2020 a 2019 to bylo 440 a 206.

Záznam ‚croptober‘

Kanadští pěstitelé vyprodukovali rekordní množství konopí během loňského podzimního „croptoberu“ – kdy přichází většina venkovní sklizně konopí.

Sušené konopí vyprodukované loni v září, říjnu a listopadu činilo celkem 640 milionů gramů, což představuje meziroční nárůst o 14 %.

Za stejné tři měsíce roku 2021 bylo vyrobeno přibližně 560 milionů gramů sušeného konopí.

Za celý rok 2022 byly podle údajů Health Canada vyprodukovány zhruba 2 miliardy gramů konopí.

Pro perspektivu, ve stejném roce se v maloobchodě v Albertě, Britské Kolumbii, Ontariu a Saskatchewanu prodalo přibližně 360 milionů gramů sušených květin a předvalků, podle Coopera Ashleyho, analytického manažera společnosti Headset pro údaje o konopí se sídlem v Seattlu.

Tyto provincie představují asi tři čtvrtiny kanadského trhu.

Kultivační plocha klesá

Podle údajů Health Canada se licencovaná pěstební plocha Kanady nadále snižuje.

Celková plocha v rámci federálně licencovaných lokalit, kde se pěstovaly konopí v krytých/skleníkových podmínkách, měřila v prosinci 2022 1 595 724 metrů čtverečních.

To je téměř o 30 % méně než historicky nejvyšší 2 217 216 metrů čtverečních dosažené v květnu 2020.

Plocha skleníků s konopím jako procento všech skleníkových ploch – včetně ploch využívaných k pěstování zeleniny – také klesá.

Na svém vrcholu v roce 2020 představovalo pěstování konopí o něco více než 11 % celkového skleníkového prostoru v Kanadě .

K dnešnímu dni představuje konopí 7,6 % celkové plochy kanadských skleníků a vnitřních pěstebních ploch – což je snížení o více než 30 %.

Licenční venkovní pěstební plocha klesá mnohem pomaleji.

Plocha, kde se v prosinci 2022 pěstovaly venku, měřila 595 hektarů (1 470 akrů).

To je přibližně o 16 % méně, než bylo historicky nejvyšší dosažené v prosinci 2021, kdy se k pěstování konopí využívalo 713 hektarů.

Podniky si poradí

Některé podniky přijaly strategie, jak se vyrovnat s klesajícími cenami a prudce rostoucími zásobami.

SNDL, výrobce a prodejce konopí se sídlem v Albertě, spustil „vyskakovací“ maloobchodní značku s názvem Firesale Cannabis.

Pop-up maloobchodní prodejny jsou obchody, které nejsou určeny k trvalému provozu.

V prezentaci pro investory SNDL nazvala pop-up strategii „řešením problémů udržitelnosti, kterým čelí konopný průmysl“.

„Naše pop-up likvidace konopí pomáhají licencovaným výrobcům prodávat staré zásoby za výrazně zlevněné ceny s cílem poskytovat nejdostupnější konopné produkty v Kanadě.“

SNDL provozovala od 12. května 2023 dvě prodejny Firesale.

Adam Coates, ředitel příjmů společnosti Decibel Cannabis Co. – jednoho z největších producentů konopí v Kanadě podle tržeb – uvedl, že klesající ceny ve slevových a hodnotových segmentech vyvíjejí tlak na základní a prémiové segmenty.

„Ceny v těchto kategoriích jsou relativní, takže zatímco u sušených květin existuje mnoho slevových a hodnotových možností, ziskovější jádro a prémiové segmenty zaznamenávají pokles objemu, když se cenový rozdíl mezi těmito nižšími cenovými úrovněmi rozšíří,“  řekl MJBizDaily telefonický rozhovor.

„Má dopad na to, jak přemýšlíme o naší cenové strategii a co je potřeba k úspěchu v oblasti sušených květin.“

Coates řekl, že Decibel prodává veškeré konopí, které produkuje.

Řekl, že cena je používána jako hlavní hnací síla některými konkurenty k získání podílu na trhu a růstu objemu.

„To ale také odstraňuje veškerou ziskovost, protože spotřební daň zůstává stejná bez ohledu na to, kde je vaše cena (pokud je cena nižší než 10 dolarů za gram),“ řekl.

„V určitém okamžiku to musí přestat.“

Dr. GrowMan
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Nejnovější z ekonomiky

Nejnovější galerie

Top Authors

Ze světa