Z hlediska spotřeby finálních kosmetických produktů a zejména v jejich samotné výrobě byla Česká republika dlouho tak trochu na chvostu Evropy.
Trendy se výhradně přejímaly od zahraničních lídrů jako Francie či Itálie a na poli domácích inovací se nedělo téměř nic. Karty se ale pomalu začínají obracet, a zejména v oblasti vývoje na tom již nejsme zdaleka tak špatně. Jedním z důkazů je i česká společnost CB21 Pharma, která se zapsala do povědomí svými vysoce kvalitními přípravky Canneff s obsahem látky CBD (cannabidiol), kterou kosmetický průmysl považuje za pomyslný svatý grál. A kdo za tím stojí? Za kosmetikou Canneff stojí Lenka Průšová, její hlavní formulátorka.
Farmaceutická firma investovala do kosmetiky
Společnost CB21 Pharma zabývající se vývojem farmaceutických preparátů s obsahem kanabinoidů byla poslední roky velmi úspěšná. Jako první a stále jediná firma na světě disponuje legálně registrovanými zdravotnickými prostředky s obsahem CBD – vaginální a a rektální čípky, které fungují jako podpůrná léčba mnoha intimních problémů. Legislativní procesy však ve farmacii trvají mnoho let, proto se společnost rozhodla investovat i do kosmetické divize, kde jsou lhůty mnohonásobně kratší. „Zcela nový krém či sérum jsem schopná udělat za tři až šest měsíců, záleží na složitosti. Další 2 měsíce mi zaberou nezbytné testy.“ říká Lenka Průšová, formulátorka kosmetiky, která má receptury Canneff ve svém vývojovém portfoliu.
Unikátní receptury a funkční látky, samotné CBD nestačí
„Mnozí lidé si mylně myslí, že přítomnost cannabidiolu udělá z produktu automaticky něco kvalitního. Není tomu tak. CBD je sice vysoce účinná látka, která dokáže vstoupit do regeneračního procesu kožních buněk, ale vždy musíme na přípravek koukat jako na celek,“ upřesňuje Lenka Průšová. Nelze proto jednoznačně říct, že CBD je vhodné pro suchou či aknózní pleť. Produkt by měl svým celkovým konceptem mířit na daný typ problému, a navíc by měl obsahovat i další látky, které účinek cannabidiolu podpoří a vznikne synergie. Proto produkty Canneff vždy obsahují i několik dalších ingrediencí, například kyselinu hyaluronovou, vitaminy, prebiotika, ceramidy či rostlinné kmenové buňky. V nabídce lze tedy nalézt celou škálu přípravků od vysoce hydratačního tonika, přes anti-ageová séra až po zklidňující krém pro citlivou pokožku.
S trendy mezi prvními: Fermentace hraje prim
Kvašení neboli fermentace je proces, který Češi důvěrně znají spíše z pivovarnictví či vinařství – momentálně diktuje směr i v kosmetice. Velmi zjednodušeně řečeno se jedná o jev, kdy se pomocí mikroorganismů a jejich enzymů štěpí látky složitější na jednodušší. Tyto méně složité molekuly jsou pak pro organismus snadněji uchopitelné a zvyšuje se tak jejich biodostupnost. Proto i kosmetika s obsahem fermentů účinkuje velmi efektivně. Prvním takovým Canneff počinem bylo fermentované ZEN sérum, které je od prvního dne svého uvedení na trh zároveň firemním bestsellerem. „Ohlasy na tento produkt byly natolik skvělé, že jsem se rozhodla udělat i fermentovaný enzymatický krém. Je to inovace původního enzymatického krému. Ten byl svými účinky nepřekonatelný, ale díky obsahu enzymu měl velmi charakteristickou vůni, a ne všichni z toho byli happy. Právě fermentace nám pomohla tento nedostatek odstranit a přitom účinky zůstaly zcela zachovány. Je milé, že jsem nemusela vůni synteticky přebíjet parfémem, ale že to šlo vyřešit elegantní biochemickou cestou,“ říká s úsměvem Lenka. Který z citovaných fermentovaných produktů bude úspěšnější, to ukáže jako vždy čas a zájem zákazníků.
Leave a Comment
Your email address will not be published. Required fields are marked with *