Aktualne.cz: Konopí v interiéru i konec analogových budíků. Škoda modernizuje Scalu a Kamiq

Aktualne.cz: Konopí v interiéru i konec analogových budíků. Škoda modernizuje Scalu a Kamiq

Poslední dobou se v souvislosti se Škodou Scala a Kamiq mluvilo spíše o předčasném konci výroby, pokud by norma Euro 7 prošla v té nejpřísnější podobě. Nakonec to vypadá, že oba kompaktní modely díky odkladu zavedení normy ještě několik let přežijí, v Mladé Boleslavi pak pro ně nachystali modernizací. Nový je design, zlepšily se některé technologie, ale třeba pod kapotou je vše při starém.

Zatímco z Kamiqu je bestseller, který byl v prvním pololetí letošního roku v Evropě třetí nejprodávanější škodovkou, Scala se krčí na opačném konci žebříčku. V porovnání s nejmenším SUV s okřídleným šípem je letos zatím na zhruba polovičních prodejích. Modernizace se ale dotkla obou modelů stejně, přičemž změny je možné odhalit už na první pohled.

Scala dostala ostřeji řezaný přední i zadní nárazník doplněný o upravenou masku a užší přední světlomety. Také Kamiq přichází s robustnějšími nárazníky a vzpřímenější maskou chladiče, nadále má pak rozdělená přední světla. Horní pruh denního svícení je ovšem užší, zatímco hlavní světla níže jsou širší. Poprvé bude u obou modelů možné za příplatek zvolit maticová diodová světla se stálým dálkovým svícením s vykrýváním protijedoucích vozidel.

V interiéru mladoboleslavská automobilka pokračuje dále v digitalizaci, oba modely totiž mají standardně virtuální přístrojový štít. Ten má osmipalcovou obrazovku, u vyšších výbav je v nabídce provedení s 10,25 palci. Rovněž do základní výbavy se dostal multimediální systém s 8,25palcovou obrazovkou, který může nahradit 9,2palcová navigace. Dobrou zprávou je, že základní displej si zachoval otočné ovládání hlasitosti, automatická klimatizace si též zachovala k ovládání klasická tlačítka a má nadále samostatný – jakkoliv přepracovaný – panel.

Mimo digitalizaci se u obou modelů zlepšila i udržitelnost. Škoda zmiňuje mezi jinými odtokové kanály pod čelním sklem a obložení podběhů kol z recyklovaných plastů, obložení dveří a stropu s přírodními rostlinnými vlákny z konopí a kenafu a samozřejmě čalounění či koberce z recyklované látky.

Širší je nabídka takzvaných Simply Clever prvků. Poprvé mají oba modely virtuální pedál, volitelné elektrické víko kufru tak bude možné otevřít pouze pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Mimo jiné z Fabie si pak Scala s Kamiqem půjčují třeba kapsy na mobil na zadní straně opěradel předních sedaček nebo vyjímatelnou odkládací přihrádku ve středovém tunelu.

Pod kapotou se nic nového neodehrálo, po loňském konci pohonu na stlačený zemní plyn tak mají Scala i Kamiq v nabídce nadále dva benzinové motory. Litrový tříválec má 70 nebo 85 kilowattů, silnější verze se vedle ručního řazení dodává volitelně i s dvouspojkovým automatem DSG. Čtyřválcová patnáctistovka má 110 kilowattů, volbu mezi ručním nebo samočinným řazením a také vypínání válců, které při nižší zátěži pomáhá šetřit palivo.

Pohled do ceníku napoví, že se Škoda jala změnit názvy některých výbavových stupňů. Ty se tak nově jmenují Selection a Top Selection (dříve Ambition a Style), sportovně laděný model Monte Carlo se sníženým podvozkem a černými detaily zůstal zachován. Nadále je pak většina volitelné výbavy sdružená do paketů, jen vybrané prvky je možné dokoupit i samostatně.

Před koncem výhodněji

Než však přijdou omlazené verze na trh, nabízí Škoda zvýhodněné provedení stávajících provedení Scaly a Kamiqu. Jmenují se již tradičně Fresh a v základu mají mimo jiné dvouzónovou automatickou klimatizaci, 6,5palcové rádio, vyhřívání předních sedadel, přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, bezklíčové zamykání a startování nebo 16palcová litá kola.

Dr. GrowMan
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Nejnovější z ekonomiky

Nejnovější galerie

Top Authors

Ze světa