Game Changer: Women Of Weed World, Indian Mary Jane Oatman

Game Changer: Women Of Weed World, Indian Mary Jane Oatman

Mary Jane „MJ“ Oatman je zakladatelkou časopisu THC, „Tribal Hemp & Cannabis“, publikace zaměřené na svobodu užívání konopí a pěstování konopí domorodých obyvatel na kmenové půdě v USA . Mary Jane je její rodné jméno. Mary Jane Oatmanová je zastupující domorodé obyvatele a motivací domorodých Indiánů ke konopí na kmenových územích v Americe.

První obálka a celovečerní hra THC Magazine, zveřejněná v únoru 2020, profilovala její babičku, Alice Johnson Warden. Warden byal ve vězení za pěstování konopí v roce 1985 v rodinné rezervaci v Idahu. Její rodina pochází z kmene Nez Perce z Columbia River Plateau – kde si kmen vytvořil svůj domov již více než 16 000 let.

Moje babička byla mou inspirací,“ řekla. „Naučila mě, že konopí je po staletí součástí kmenové kultury, kterou domorodí lidé po celém světě používají pozitivně léčebně, kulturně a duchovně.

Vyrůstala jsem s rostlinou jako s běžnou součástí našich životů.“ Kmen Nez Perce začal poblíž památky příhodně nazvané „Srdce netvora“. Jak příběh pokračuje, chytrý kojot přelstil monstrum a osvobodil lidi i zvířata. Po celém světě, v mnoha kulturách, se vypráví mnoho příběhů o velké potopě s mnoha postavami – jako biblický Noe staví velkou loď, která všechny vede do bezpečí.

Příběh kmene Nez Perce obsahuje také ptáka, který byl vyslán, aby našel zemi, ale nevrátil se s olivovou ratolestí, ale s posvátným konopným semenem. Tím začala dlouhá historie kmene v pěstování a používání konopí, zdokumentovaná před rokem 1800 časopisem Hudson Bay Journal. Je také dobře zdokumentováno, že časopisy z expedice Lewis & Clark zaznamenaly použití konopí v obchodě jako součást zdraví. jeho lidí a ekonomiky kmene.

Zatčení a odsouzení Oatmansovy babičky změnilo život, pokud jde o otevřenost ohledně užívání konopí v rodině a kmeni. Stejně jako mnoho farmářů v 80. letech byla rodina zatlačena do stínu.

„Naše rodina přestala pěstovat konopí a léky musela získávat od jiných farmářů,“ dodala. „Zatajili jsme jeho použití.“ Je to smutné, protože v naší kultuře jsme vždy měli dýmku míru. Po tisíce let jsme ji nosili, kouřili z ní a sdíleli ji v rámci našeho kmene.

Je to jen další způsob, jak západní kultura změnila nebo přerušila naši kulturu.“

Žádné dva kmeny nejsou stejné

MJ založil Indigenous Cannabis Coalition, se svým prohlášením o poslání zčásti „poskytovat vzdělání domorodým komunitám a pro domorodé komunity, pozvednout ekonomiky prvních národů a podporovat tradiční a duchovní využití [konopí].“ Ne každý na kmenové zemi rozumí naši historii s rostlinou konopí,“ řekla Oatman. „Naším cílem s koalicí je převychovat naše lidi o jejich vlastní historii používání konopí jako léku, v průmyslu a pro duchovní použití.

„Podcast Smoke Signals zastřešuje koalice a zahrnuje diskuzi o problémech kmenové půdy kolem konopí, konopí a historii rostliny v rámci národů. V USA byla legislativa o konopí realizována na úrovni jednotlivých států hlasování lidu státu, nebo státní zákonodárci, kteří rozhodují o vyhláškách. V každém státě však existují kmeny na kmenových územích, z nichž každý má svůj vlastní soubor pravidel, o nichž obvykle rozhodují kmenové rady.

Prvním předpokladem každého kmene je, že jsou všichni spojeni se stejnými obřady a kulturními aspekty jako ten druhý. To, řekla Oatman, nemůže být dále od pravdy. Existují progresivní kmeny a existují konzervativní kmeny, které často odrážejí politické sklony státu, ve kterém se nacházejí. „Některé kmeny mají nařízení týkající se bydlení v kmenových komunitách,“ řekla.

„Jsou trestáni za své volby. Například v Yakimě ve státě Washington může kmenový personál vstoupit do domů, pokud má obyvatel pozitivní test na drogy – konopí nebo jiné. Pokud jste zatčeni za držení během toho, co by se dalo nazvat nezákonným vstupem a prohlídkou mimo rezervaci, můžete přijít o svůj kmenový domov.“ Oatman řekla, že některé kmeny mají ve svém systému zdravotní péče diskriminační západní praktiky. Pokud má člen pozitivní test na konopí, když se léčí na rakovinu pomocí západní léčby, musí si vybrat mezi konopím a léčivy.

To může způsobit konflikty ve světle vědomí, že mnoho pacientů s konopím začleňuje rostlinu s léky na předpis s velkým úspěchem. Užívání konopí předepsaného lékařem během chemoterapie pro zvýšenou chuť k jídlu a pro prevenci prudkého úbytku hmotnosti je jen jedním příkladem.

Advocacy for Native Women, Advocacy for the Plant

Z mnoha koalic projektů v oblasti vzdělávání a osvěty domorodých lidí o jejich právech, a to nejen vůči rostlině, ale napříč spektrem kmenových zájmů, měli několik projektů křížených. Konkrétně zmizení, znásilnění a vraždy domorodých žen z kmenových zemí. „Šedesát procent případů jsou vraždy,“ vysvětlila. „Třicet jedna procent tvoří dívky do 18 let.

„Ačkoli tato data formálně neshromažďují ani nesledují orgány činné v trestním řízení ani žádná vládní agentura, říká se, že jedna ze čtyř indiánských žen byla unesena a/nebo zavražděna, přičemž zmizení se soustředí v oblastech Montany, oblasti Dakoty, stejně jako hranice severní Kalifornie a Oregonu. Indiánská rezervace Yakima ve státě Washington má podle státních údajů nepřiměřenou míru pohřešovaných domorodých obyvatel. Nedostatek financí a zdrojů, rozdíly ve sběru údajů a celková úroveň nedostatečného hlášení je umocněna nedostatkem vyškolených donucovacích orgánů, kteří jsou k dispozici. pokrývat vyšetřování v těchto venkovských oblastech.

Ekonomický stimul z konopného a konopného průmyslu na kmenových územích, řekla Oatman, by mohl financovat vzdělávání a ochranu kmenových žen.

V současné době má koalice sbírku, která nabízí krvavě rudou ruku namalovanou na boku tenisových bot Nike s původními barvami na jejím logu do tomboly. Na patě je napsána zkratka MMIW neboli Missing & Murdered Indigenous Women.

Oatman, která sloužila se Samem McCrackenem z Nike pod Obamovou administrativou v Národní poradní radě pro indické vzdělávání (NACIE), řekl, že Nike pod McCrackenovým vedením rozhodně povýšila svou obhajobu domorodých komunit.

Společnost Nike založila N7 v roce 2009, zastupující sedm kmenových národů, podporuje a financuje programy po celé zemi s cílem posílit a vzdělávat mladé kmenové ženy – i když se zdá, že skutečná změna oproti programům zatím nemění v počtu stále mizejících žen, a/nebo nalezeny zavražděné.

„Nike založila N7 teprve poté, co McKracken představil program a v podstatě je donutil prostě to udělat!“ dodala.

Zachování starověkého využití rostliny

Dalším bodem, který západní myšlení zcela nezná nebo si neuvědomuje, je, že domorodí obyvatelé světa používají rostliny k léčení, včetně konopí, po celá staletí.

Neúspěšná americká drogová válka sama o sobě proměnila jednoduché léky vyrobené doma v tajnou operaci. „Koloniální osady v našich komunitách dobyly a pak rozdělovaly naše lidi pod rouškou náboženství,“ pokračovala. „Mezi tradičními způsoby a westernizovaným křesťanským přesvědčením byli naši lidé nuceni zvolit rostlinnou medicínu před křesťanskou doktrínou léčiv – která jde proti všemu, čemu jako domorodí lidé věříme – že země, nebe, voda – a rostliny jsou umístěny sem. pro nás z nějakého důvodu.

Lidé potřebují být přeškoleni na naše vlastní doktríny.“ Babičky, prababičky a všechny matky, které byly před nimi, všechny namočily rostlinu konopí do lihu typu měsíčního svitu a použily ji jako topickou tinkturu. Všichni namočili rostlinu do olivového oleje nebo jiných nosičů jako tinkturu a topické. Prospěšné rostliny byly krmeny hospodářským zvířatům – bez potřeby antibiotik, růstových hormonů nebo protizánětlivých látek – s následnou pouze prevencí nemocí ve skutečném zdravotním přínosu pro nás.

Konopí, spolu s tradičními způsoby domorodých lidí, bylo zpochybněno západním světem, přinesli mu jej z dálky misionáři pod Boží rouškou.

„Bůh řekl: „Hle, dávám vám každou rostlinu nesoucí semena, která je na zemi, a každý strom, který nese ovoce; budou vaše k jídlu.“ – Genesis 1.29 „Koloniální osady v komunitách dobyly a rozdělily lidi pomocí náboženství,“ vysvětlila. „Mezi křesťanskými a tradičními způsoby byli kmenoví lidé rozpolceni ohledně pokračujícího využívání léčení pomocí rostlinné medicíny.

Je docela úžasné, že křesťanská doktrína je v souladu s používáním léčiv spíše než rostlin, které Bůh vytvořil – jasně zmíněno v Bibli

„Ochrana kmenové suverenity při legalizaci konopí je kritická, protože by pomohla zachovat staré užívání nejen konopí, ale i uznání mnoha rostlin jako léku před léčivy nebo pro použití ve spojení s.

„Neschopnost legislativy o konopí uvědomit si vztah, který má mnoho domorodých komunit s konopím, nás postavilo do pozadí, pokud jde o kolektivní advokacii s kmeny,“ zrcadlila Oatman na svých webových stránkách.

„Posunulo nás to pozadu v ochraně Matky Země, naší vody a naší země, když mluvíme o rozvoji s novými konopnými ekonomikami, které se nyní celosvětově usazují.“

Zdroj: Napsala a publikovala  Sharon Letts  ve  vydání časopisu Weed World Magazine 152

Dr. GrowMan
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Nejnovější z ekonomiky

Nejnovější galerie

Top Authors

Ze světa