Highsnobiety.com: „HIGH“ Fashion – jak definujeme luxus v konopí ?

Highsnobiety.com: „HIGH“ Fashion – jak definujeme luxus v konopí ?

Každý chce říct, že má nejlepší trávu.

Konopí má stejnou propracovanost jako víno, lihoviny a gurmánská kuchyně. Šedý trh, na kterém se v současnosti nacházíme, stále ztěžuje hledání osvěty ohledně nákupu špičkových luxusních produktů. Rafinovaná struktura pupenů a trichromové pokrytí je zřejmé pouhým okem, s vůní a chutí kmene jako závěrečnými tóny dokonalosti. Opravdu kouříte tu nejlepší trávu?

Konopí s ročním obratem kolem 33 miliard dolarů táhne stejný objem jako průmysl luxusních hodinek. Ačkoli roste rychleji, jak se legalizace rozšiřuje po Spojených státech, nedostatek federálních předpisů ztěžuje definování standardu kvality. Státní regulace se vztahuje na testování plísní a jiných toxinů, stejně jako na to, co můžete pojmenovat kmen (například oregonské nařízení zakazuje skautské sušenky a kuželky, protože to jsou již potravinářské výrobky). Kromě toho konopí zaznamenalo nárůst oportunistů, kteří berou peníze investorů, vytvářejí okázalou značku a nejsou schopni držet krok s požadavky nebo standardy spotřebitelů. Odvětví také postrádá jednotnou slovní zásobu, a proto je plné slangu a marketingového žargonu, který často mate i ty nejzkušenější spotřebitele.

Vzhledem k tomu, že stále více vlád států schvaluje legalizaci a používání plevele mezi mladými lidmi roste, hovořili jsme s odborníky z oboru na high-end trh s konopím:

Rozdíl mezi exotickým a Top Shelf Cannabis

Exotické a top-shelf jsou nejpoužívanější termíny pro popis prémiového konopí. Obvyklá mylná představa je, že se jedná o úrovně kvality, což nemusí být nutně pravda: exotika je vzácné jevy, zatímco Top Shelf odkazuje na rostoucí prostředí.

„Když mluvíte o exotice, mluvíte především o genetice. Když mluvíte o pěstování na Top Shelf poli, mluvíte o životním prostředí a pěstitelských postupech,“ říká Tracy Anderson, spoluzakladatelka Pure Beauty spolu s Imeldou Walavalkar. „Můžete si vzít exotický fenotyp a použít ho jako samokvetoucí vysadit někde na nějakém poli a výsledek by byl velmi odlišný než v kontrolovaném vnitřním prostředí. Uvidíte dva nerozeznatelné produkty.“

Pure Beauty je dodavatel a pěstitel prémiových produktů z konopí, které zbožňují jak milovníci, tak celebrity. Jejich odrůdy sahají od jedinečně zábavných kombinací, jako je Double Dream (Blue Dream x Dream Star), až po oblíbené oblíbené hry jako Super Silver Haze.

„Na kmenech jsme pracovali více než dva roky, než jsme je uvedli na trh,“ říká Anderson a poznamenává, že neustálé vysazování nových kmenů je neuvěřitelně těžký úkol. Mnoho značek uvede na trh stávající kmeny pod novými jmény jako pokus o oživení zájmu, což vměšuje vzdělávání spotřebitelů do toho, co nová genetika a exotika vlastně jsou.

„Pro mou generaci byly exotikou odrůdy jako Maui Wowi a Acapulco Gold, které jsme nikdy nedostali do rukou,“ říká Mario Guzman, zakladatel Sherbinski. „Lidé v 70. letech to přinesli zpět z různých míst, jako je Vietnam a Havaj. Když mluvíme o ‚za, ulice vzaly tuto historii a vyvinuly ji do dneška.

Sherbinski je tvůrcem Gelato, jedné z nejpopulárnějších odrůd na světě. Gelato, považované za dokonale vyvážené mezi indikou a sativou, získalo proslulost mezi nadšenci a celebritami konopí jako typický rapperský plevel. V mnoha ohledech byl vzestup Gelato také doprovázen rostoucím používáním výrazu exotický v tomto odvětví.

„Nikdo nenazýval trávu ‚exotickou‘, dokud jsme značku neporovnali s produktem. Před 10 lety to byly jen plastové nádoby a pouzdro na fotoaparát vašeho strýce nacpané trávou a nálepkami,“ vzpomíná Guzman. Poukazuje také na geografii jako na důvod, proč je kmen považován za exotický.

U Top Shelf Guzman říká, že etiketa má obecně významnou váhu. „Top Shelf je 10 % nebo méně květin pěstovaných s pečlivou láskou a péčí. Pro chovatele a pěstitele je to jednorožec ze svazku s nejlepší strukturou, který vypadá fenomenálně. Když kouříte, „smáčí to píšťalku“, která, jakmile kouříte, se vám sbíhají sliny. Ten cukrový plyn.“

Sladká chuť a dobře zakulacené účinky Gelato z něj udělaly populární genetický kmen pro vytváření nových hybridů, přičemž pěstitelé vytvářejí stovky nových kmenů na základě jeho DNA. „Mnoho z toho, co vidíte na trhu, je Gelato smíchané s oblíbenými odrůdami jiných lidí. Pokud provedete analýzu DNA, Gelato je tam.“ říká Guzman. Ukazuje na populárního online průvodce konopím Leafly’s 2022 Strain of the Year Jealousy, což je kříženec mezi dvěma nejoblíbenějšími kmeny Sherbinski, Sherbert a Gelato.

Kromě vytváření nových kmenů je silná genetika Gelato také oblíbeným oblíbencem při obnově starších kmenů: kmenů z předchozích desetiletí, které lze nyní pěstovat v prostředí nejvyšší police.

Obnova starších kmenů

Když jsme se Pure Beauty zeptali na její Super Silver Haze, Anderson zmínil, že jde o „dědictví, před kterým tým musel léta chránit“.

Jako vítěz Cannabis Cupu v letech 1997, 1998 a 1999 existuje Super Silver Haze po celá desetiletí. Starší kmeny, jako je SSH, se staly obětí „telefonní hry“ na nelegálním trhu, kde řada faktorů způsobila, že koncový zákazník měl palčivé pupeny, včetně nevhodného pěstebního prostředí, což tlačí rostlinu na trh před dokončením, špatné sušení/vytvrzení (což může způsobit plesnivění a další bakterie, špatné genetické vybavení a další problémy).

Nyní, když má konopí legální, regulovaný trh, jsou starší kmeny pěstované v prvotřídních prostředích stále žádanější. Zatímco většina z nás zná starší kmeny, které jsme si mohli koupit na střední a vysoké škole (Sour Diesel, Granddaddy Purp, Jack Herer a Northern Lights, abychom jmenovali alespoň některé), naše zkušenosti s nimi se lišily. Legální trh umožnil spotřebitelům znovu se seznámit s touto původní genetikou v jejich nejčistší podobě, což také pozvalo pěstitele, aby na tyto klasiky vložili svůj vlastní jedinečný směr.

STIIIZY

„Když se podíváte na OG Kush, jak mu dáme tu limetkově zelenou štiplavou plynovou barvu s ovocnou příchutí?“ přemítá James Kim, zakladatel STIIIZY. „Je to skoro jako v módě, jak retrospektivně přeneseme toto staré napětí do roku 2023, 2024?“

STIIIZY je špičkový kultivátor květin s dosahem v Nevadě, Kalifornii, Arizoně a Michiganu. Kladením důrazu na hledání vysoce kvalitní genetiky populárních kmenů se STIIIZY snaží nabídnout přesně stejné zkušenosti s produkty v každém státě. Jako větší distributor, vyhledávání starších kmenů stále pochází z velmi peer-to-peer trhu.

„Starší kmeny pocházejí z celého světa. Máme vztahy se společnostmi, které jsou v oboru dostatečně dlouho na to, aby neustále chovaly,“ říká vedoucí kultivace STIIIZY Sean Oganesyan. „Neustále křížíme kmeny a vyměňujeme genetiku.“ Jsme schopni se vzájemně podporovat a zároveň vyvíjet dobré produkty ve velkém prostředí.“

STIIIZY

„Když se podíváte na OG Kush, jak mu dáme tu limetkově zelenou štiplavou plynovou barvu s ovocnou příchutí?“ přemítá James Kim, zakladatel STIIIZY. „Je to skoro jako v módě, jak retrospektivně přeneseme toto staré napětí do roku 2023, 2024?“

STIIIZY je špičkový kultivátor květin s dosahem v Nevadě, Kalifornii, Arizoně a Michiganu. Kladením důrazu na hledání vysoce kvalitní genetiky populárních kmenů se STIIIZY snaží nabídnout přesně stejné zkušenosti s produkty v každém státě. Jako větší distributor, vyhledávání starších kmenů stále pochází z velmi peer-to-peer trhu.

„Starší kmeny pocházejí z celého světa. Máme vztahy se společnostmi, které jsou v oboru dostatečně dlouho na to, aby neustále chovaly,“ říká vedoucí kultivace STIIIZY Sean Oganesyan. „Neustále křížíme kmeny a vyměňujeme genetiku.“ Jsme schopni se vzájemně podporovat a zároveň vyvíjet dobré produkty ve velkém prostředí.“

„Když se podíváte na OG Kush, jak mu dáme tu limetkově zelenou štiplavou plynovou barvu s ovocnou příchutí?“ přemítá James Kim, zakladatel STIIIZY. „Je to skoro jako v módě, jak retrospektivně přeneseme toto staré napětí do roku 2023, 2024?“

STIIIZY je špičkový kultivátor květin s dosahem v Nevadě, Kalifornii, Arizoně a Michiganu. Kladením důrazu na hledání vysoce kvalitní genetiky populárních kmenů se STIIIZY snaží nabídnout přesně stejné zkušenosti s produkty v každém státě. Jako větší distributor, vyhledávání starších kmenů stále pochází z velmi peer-to-peer trhu.

„Starší kmeny pocházejí z celého světa. Máme vztahy se společnostmi, které jsou v oboru dostatečně dlouho na to, aby neustále chovaly,“ říká vedoucí kultivace STIIIZY Sean Oganesyan. „Neustále křížíme kmeny a vyměňujeme genetiku.“ Jsme schopni se vzájemně podporovat a zároveň vyvíjet dobré produkty ve velkém prostředí.“

Jak se pěstuje Top Shelf Cannabis ?

Konopné společnosti, se kterými jsme mluvili, měly různé metody pěstování.

Všichni tři se shodli na tom, že indoor pěstování odsunulo největší kontrolu, což pomohlo vytvořit ten nejlepší produkt. Čím menší byla dávka, tím snazší bylo pečovat o rostlinu, včetně rozvrhu krmení, osvětlení, teploty a dalších faktorů. To neznamená, že venkovní, skleníkové nebo velké indoor pěstování jsou špatné, jsou pouze náchylnější k vnějším faktorům a často může trvat déle, než se otestují a zopakují změny.

Pro Pure Beauty je udržitelnost životního prostředí velkým faktorem při pěstování, protože využívá recyklovanou vodu prostřednictvím HVAC pro svůj praktický přístup. Sherbinski také preferuje intimní přístup, umístění v malém vnitřním prostředí pro počáteční chov 3-5 měsíců, po kterém následuje 3-5 měsíců kvetení.

„Výběrový proces je lidský aspekt. Používáte své smysly k přirozenému přitahování k určitým rostlinám. Kdybych vás přivedl do místnosti s 50 rostlinami, budou tam některé, ke kterým okamžitě přijdete a ucítíte. Z těch 50 jsou tři nebo čtyři úžasné,“ říká Guzman. „Rostlina může vypadat skvěle rostoucí, ale když ji usušíte, některé jsou trochu divné. Nedrží strukturu, kterou chcete. Takže pokud má skvělou strukturu, držíte palce, chutná a voní stejně dobře, jako vypadá. Pokud ano, je to váš jednorožec.“ Odtud Sherbinski pěstuje malé šarže a pomalu zavádí kmeny na trh, čímž vytváří dobré informace v rámci své komunity.

Protože cílem STIIIZY je konzistence špičkových produktů pro jejich kmeny na více trzích, Oganesyan poznamenává, že ruční výběr genetiky je to, co Kim poznamenává jako nejdůležitější část, s cílem replikovat co nejvíce z procesu od semene po prodej. Každý pěstitel se pak ponořil do vůně, velikosti koly a také do trichromových obalů a konzervace. Jejich pohled na to, co učinil produkt nejvyšší úrovní, se však u spotřebitelů napříč všemi lišil.

Co by měli spotřebitelé hledat při nákupu konopí nejvyšší úrovně?

Konopí má pro své uživatele to, čemu se říká „efekt doprovodu“, protože obsahuje velkou část svého genetického profilu v kanabinoidech a terpenech. Navzdory tomu, že je to široce akceptováno odborníky v oboru, existuje rozpor se spotřebiteli na úrovni THC. Zatímco většina lidí si myslí, že přesně THC je to, co vás dostane nahoru, každý kuřák je jiný, což je důvod, proč účinek doprovodu více odpovídá uživatelské zkušenosti s kanabinoidy a terpeny v kmeni.

Kromě toho, jak je konopí označeno nebo označeno, by konečný produkt měl vypadat jako něco, co chcete konzumovat, kde je proces nákupu srovnáván s výrobou. Navzdory tomu, že ho kouříte, konopí je rostlina, která je při správném pěstování lékem pro mnohé. Cesta k vašim oblíbeným odrůdám je hluboce osobní, což je příkladem poptávky tohoto odvětví po exotikách na nejvyšší polici stejně jako po původních odrůdách: lidé si chtějí vybrat „vysoké“.

„Hledáme ten smysl pro smysl, který byste získali při pohledu na umění nebo při poslechu dobré písně. Přenese tě to mimo daný okamžik.“ říká Walavalkar z Pure Beauty. „Konopí vám pomáhá cítit věci, které nemáte. Poskytuje vám posun perspektivy, což je to, co všichni hledáme, když hledáme smysl. A pokud vás to nutí cítit ty věci, bez ohledu na to, že vás ukamenují, je to krásná věc.“

Autor: Josef Genest

Dr. GrowMan
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Nejnovější z ekonomiky

Nejnovější galerie

Top Authors

Ze světa