Investuje vaše konopná značka typu business-to-consumer (B2C) nebo business-to-business (B2B) čas a peníze do marketingu na sociálních sítích, ale stále se řídí zastaralými triky a postupy? Pokud publikujete více obsahu o své značce než jakýkoli jiný typ obsahu, pak odpověď na tuto otázku zní ano – a pokud chcete v novém roce na sociálních sítích uspět, musíte rychle provést nějaké změny.
Od uvedení platforem sociálních médií nikdy nebylo jejich účelem být nástrojem pro vysílání, přesto je značky ve všech odvětvích nadále jako takové používají. Ukázalo se, že ztrácejí spoustu času, peněz a úsilí honbou za výsledky, které se nikdy nedostaví jednoduše proto, že jsou příliš zaneprázdněni mluvením o sobě.
Pojďme se podívat na pět zásadních marketingových trendů na sociálních sítích, které by značky konopí měly znát, aby byly úspěšné a generovaly pozitivní návratnost svých investic v roce 2024 a dále.
1. Přiznejte si, že nevíte, co vaše cílová skupina chce
Věc číslo jedna, která způsobuje, že spotřebitelé přemýšlejí o značkách na sociálních sítích negativně, je, když se značky příliš zaměřují na sebepropagaci podle výzkumné zprávy Hootsuite Social Trends 2024 . Ale Hádej co? Výzkumníci z Hootsuite zjistili, že 48 % marketérů publikuje aktualizace a novinky o produktech nebo značkách více než jednou týdně.
Dokážete rozpoznat problém?
Značky ve všech odvětvích nedávají spotřebitelům to, co chtějí. Místo toho tráví příliš mnoho času sebepropagací a mluvením o sobě, svých produktech, službách a o tom, jak jsou úžasní.
Poučení je jednoduché. Nikdy nezískáte zapojení, které potřebujete k dosažení pozitivní návratnosti investic do marketingu sociálních médií (ROI), pokud svému publiku nedáte to, co chce. Přestaňte neustále mluvit o sobě!
2. Upřednostňujte vztahy, nikoli transakce
Prvním krokem k tomu, abyste svému publiku na sociálních sítích dali to, co chtějí, je pochopit, že sociální média jsou o budování vztahů.
To je jeden z hlavních důvodů, proč jsou sociální média pro značky konopí tak perfektní. V digitálním světě, kde podnikům působícím v konopném průmyslu a s ním není k dispozici mnoho propagačních příležitostí, jsou platformy, které značkám umožňují budovat autentické vztahy s cílovým publikem, tím pravým místem!
Sociální média jsou o vztazích, ne o transakcích. Musíte však pochopit, že vztahy mohou vést k transakcím.
Málokdy může značka investovat do marketingu na sociálních sítích a generovat masivní prodeje přes noc. Pokud se ale na sociální sítě budete dívat jako na dlouhodobou strategii budování značky, která časem povede k povědomí, zapamatování, prodeji a loajalitě, vyhrajete.
3. Zavázat se ke 3 Es marketingu na sociálních sítích (a držet se jich)
Druhým krokem je přestat publikovat tolik samopropagačních příspěvků (i když jsou nepřímo sebepropagační) a začít publikovat více obsahu, který dodržuje 3 Es marketingu na sociálních sítích:
- Vzdělávat
- Zapojit se
- Bavit
Vzdělávací obsah je informativní a užitečný pro vaši cílovou skupinu. Buďte myšlenkovým vůdcem a sdílejte své odborné znalosti! Zajímavý obsah je určen k rychlému zahájení konverzací. Tento typ obsahu může klást otázky, zvát komentáře, označovat další účty a nastartovat sdílení. Zábavný obsah je – uhodli jste – zábavný a příjemný pro cílové publikum.
Studie Hootsuite zjistila, že 56 % spotřebitelů si myslí, že značky by měly být na sociálních sítích důvěrnější. Víte, jak na to? Vzdělávejte, zapojujte a bavte se.
4. Pravdivě zhodnoťte, co jste dělali
Čas na pravdivou recenzi marketingu sociálních médií. Analyzujte, co jste publikovali na sociálních sítích, a výsledky, kterých jste díky tomuto obsahu dosáhli. Jaké jsou vaše nejlepší a nejhorší příspěvky? Co se vám v minulosti osvědčilo při vytváření angažovanosti?
Buďte upřímní a vžijte se do situace své cílové skupiny. Pamatujte, že jste jim pravděpodobně nedali to, co skutečně chtějí, takže nyní je čas pokusit se najít případy, kdy jste to udělali správně. Využijte tyto úspěšné příspěvky jako základ pro vytvoření své marketingové strategie na sociálních sítích pro rok 2024.
5. Používejte umělou inteligenci, ale opatrně
Umělá inteligence (AI) je nejžhavější věcí v marketingu sociálních médií (a mnoha dalších oblastech) v roce 2024. Umělá inteligence může vašemu týmu sociálních médií ušetřit značné množství času při brainstormingu, provádění zběžného výzkumu, vytváření osnov obsahu a dokonce i psaní konceptů obsahu. Nikdy by však neměl nahrazovat lidské bytosti.
Proč? Protože vaše publikum oceňuje autenticitu nad váš rozpočet. Oni také nejsou úplně prodáváni na myšlence AI. Podle zprávy Social Trends 2024 je u 62 % spotřebitelů menší pravděpodobnost, že se zapojí do obsahu a důvěřují mu, pokud vědí, že byl vytvořen aplikací AI.
Starší spotřebitelé mají větší averzi k obsahu generovanému umělou inteligencí než mladší spotřebitelé, takže je důležité, abyste rozuměli své cílové skupině a podle toho umělou inteligenci používali.
Nechcete však přijít o příbuzný lidský dotek, který přichází s obsahem vytvořeným lidmi. Musíte dát svému publiku to, co chtějí, a pravděpodobně to není obsah vytvořený robotem (alespoň ne pořád). Na autenticitě hodně záleží!
Klíčové poznatky o trendech na sociálních sítích, které by konopní podnikatelé měly znát v roce 2024
Marketing na sociálních sítích se vyvíjí s tím, jak jsou spotřebitelé chytřejší a jak jsou stále více zaplavováni nekvalitním a irelevantním obsahem. Značky konopí budou muset v roce 2024 zintenzivnit své sociální hry, aby si jich všimli a zůstali v dobré přízni online publika.
To znamená, že vaše strategie sociálních médií pro rok 2024 by se měla zaměřit na vztahy, vzdělávání, zapojení, zábavu a opatrné používání umělé inteligence. A co je nejdůležitější, zavázat se k dlouhodobému a přestat o sobě neustále mluvit.
Zdroj: cannabisbusinessexecutive.com, Susan Guneliusová
Leave a Comment
Your email address will not be published. Required fields are marked with *