Zlatý medailista snowboardista nedávno uvedl na trh své vlastní produkty z konopí.
Pět let po legalizaci konopí v Kanadě zlatý olympijský medailista a podnikatel s konopím Ross Rebagliati říká, že vládní omezení a stigma v této zemi poškozují růst odvětví.
Rebagliati dojel se svým snowboardem ke zlatu na zimních olympijských hrách v japonském Naganu v roce 1998 — v roce, kdy snowboarding debutoval na olympijské scéně. Přestože konopí nebylo na seznamu zakázaných látek Mezinárodního olympijského výboru, byla mu o tři dny později odebrána medaile, když byla droga nalezena v jeho těle.
Rebagliati protestoval proti rozhodnutí odebrat mu medaili a tvrdil, že stopová množství konopí v jeho moči pocházela s největší pravděpodobností z kouře marihuany z druhé ruky. Nakonec mu byla medaile vrácena, protože nebylo zjištěno, že by Cannabis zvýšilo výkon.
Ale řekl, že tento okamžik ho přiměl k tomu, aby se věnoval kariéře v Cannabis Industry.
„Vlastně mě to napadlo, když mě drželi na policejní stanici v Naganu,“ řekl tento týden v rozhovoru pro CBC News. „Budu bojovat za tuto rostlinu po zbytek svého života, založím společnost s konopím a ukážu všem, o čem konopí opravdu je.“
A zatímco nastupoval do jiných zaměstnání, aby financoval své sny, zůstal u toho a v roce 2013 založil lékařskou marihuanu Ross‘ Gold.
A 8. února 2023 – 25 let ode dne, kdy vyhrál zlato v Naganu – se Rossovy zlaté produkty začaly prodávat v licencovaných lékárnách, což je okamžik, kdy podle Rebagliatiho získal stejnou hrdost jako jeho olympijské vítězství.
U příležitosti pátého výročí legalizace konopí v Kanadě a poslechnout si jeho pohled na to, jak si toto odvětví vede, promluvila moderátorka CBC Radio West Sarah Pentonová s Rebagliati z jeho domova v Pentictonu, BC.
Máme za sebou pět let legalizace… Jak si myslíte, že to dopadlo?
No, abych byl upřímný, bylo to turbulentní. Osobně jsem u vytržení, protože jsme se konečně dostali na trh se značkou Ross‘ Gold a máme produkty v obchodech. Takže na jiné úrovni to byla úžasná jízda… ale průmysl právě teď bolí.
Lidé mají problém zaplatit své zaměstnance a dovolit si daně a celých devět yardů, pokud jde o založení společnosti s konopím a prosazení vaší značky. Existuje spousta omezení, která nás brzdí, pokud jde o marketing. A nástroje, které potřebujete k získání trakce značky, prostě nejsou.
OK. Řekni mi o tom trochu víc. Nejprve jste zmínil daně. Jaké jsou zádrhely ?
Existuje daň, která se nazývá spotřební daň , a vláda zdaňuje výrobce 1 dolar za gram. Nezní to moc, ale bylo to založeno na prodejní ceně 10 dolarů za gram výrobcům a realita je taková, že maximum, které dostávají, jsou 3 dolary a ve většině případů 2,20 dolaru a někdy dokonce pod 1 dolar za gram konopí. Spotřební daň je nyní 1 dolar za gram a měla by se pohybovat kolem 20 nebo 30 centů za gram.
Druhým jsou regulační omezení, která máme. Hladiny THC (Tetrahydrocannabinol, psychoaktivní sloučenina v konopí) například v poživatinách nemohou být vyšší než 10 miligramů a nemůžete si koupit balení s více než 100 miligramy. Pro někoho, kdo má dobrou toleranci ke konopí, je 100 miligramů jen začátek noci.
Takže se díváme na to, co můžeme udělat s povoleným množstvím THC, které je v poživatinách, a díváme se také na věci, jako jsou konzumní salonky, kam si lidé mohou zajít a objednat si kávu, použít konopí, možná dostat poživatinu nebo konopný nápoj a shromážděte se a buďte společenští… a skutečně vyveďte konopí ze stínu, aby lidé mohli vypadnout z domu a užít si své přátele a být společenští.
Zmiňujete „vytáhněte konopí ze stínu“… Můžete nám promluvit více o tom, jaké byly vaše zkušenosti, řekněme, pokud jde o najímání vysoce kvalitních manažerů, přilákání investorů, spolupráci s bankami a podobně?
Z větší části se stigma uvolňuje [a] stereotyp se tak trochu vytrácí, ale stále existuje, zejména na podnikové úrovni. Takže pokud jde o přilákání správného obchodníka, aby řídil vaši společnost nebo řídil vaši značku, existují určitá omezení v tom, co jsou lidé ochotni dělat.
Na druhou stranu tu máte bankovnictví, kde banky nerady otevírají konopným společnostem účty. Pojišťovny jsou tak trochu na stejné lodi, kde je těžké získat to správné pojištění pro vaši firmu… Je tu spousta věcí, které ve skutečnosti brání tomu, aby se tomuto odvětví dařilo a braly [konopí] z rukou černého trhu.
Pokud se nám podaří zmírnit zdanění, uvolnit regulační záležitosti a jen zefektivnit podnikání, abychom mohli doslova generovat více příjmů pro vládu – myslím tím na konci dne, o tom to celé je a o zajištění našich rodin. Existuje spousta malých podniků, které doslova musí zavřít dveře před snem, který měli… protože právě teď nemohou platit účty.
Teprve nedávno jste uvedli na trh řadu produktů [Ross‘ Gold], která je právě teď na pultech… ale uvedení na trh přišlo [v] docela velký den ve vaší vlastní historii. Můžete nám jen trochu přiblížit, jaké to bylo uvést tento produkt na trh tímto způsobem a v ten den?
Bylo to zcela neplánované, ale … konečně jsme uvedli na trh náš první produkt, v obchodech na prodej 8. února, a to je shodou okolností přesně v den, kdy jsem před 25 lety vyhrál medaili v Naganu. Takže to byl pro mě docela surrealistický okamžik, kdy jsem ten den vešel do obchodu a viděl svůj produkt konečně na prodej.
To byla mise, na které jsem byl 25 let. Řekl bych, že vidět, jak se to konečně stalo skutečností, bylo stejně vzrušující, jako pro mě být na olympiádě.
Autor: Jason Peters
Leave a Comment
Your email address will not be published. Required fields are marked with *