Jak se díky influncerům na sociálních sítích změnil u legálního konopí marketing?

Jak se díky influncerům na sociálních sítích změnil u legálního konopí marketing?

Legální marihuana změnila způsob, jakým lidé přemýšlí o konopí, což vedlo k posunu ve způsobu, jakým je propagována a prodávána. Nová studie demonstruje způsoby, jakými je konopí propagováno v aplikacích sociálních médií, a jak otevřelo trh a podmínky pro lidi, kteří nejsou přímo typickou součástí zastaralého černého trhu.

Studie publikovaná v Crime, Media, Culture: An International Journal zjistila, že se ženy pomalu začlenily do jednak módní ale i podnikatelské konopné revoluce. Tyto ženy propagují konopí různými způsoby a začleňují ho do svého každodenního života a činností.

Výzkumníci použili Instagram jako svou vybranou platformu sociálních médií, analyzovali nelegální prodejce ve Švýcarsku s „influencery konopí“ v USA a zjišťovali jejich rozdíly. 

„Naše zjištění ukazují, že lidé ovlivňující konopí na Instagramu mění stereotypní charakteristiky standartní černé či nelegální konopné kultury, kterou téměř zcela ovládají muži, na takovou, kde je konopí zastoupeno jako žádoucí doplněk v určitých ženských životních stylech,“ píší výzkumníci studie. Tito influenceři vykreslili konopí jako činnost, které se mohou věnovat matky, lidé, kteří investují do svého fyzického a duševního zdraví a další.

15 Most Popular Cannabis Influencers You Should Check Out in 2022

Autoři studie si uvědomují, jak se lidé, kteří ovlivňují konopí, museli na platformách, jako je Instagram, kreativně vypořádat s tím, jak aplikace brání jejímu prodeji a cenzuruje její obsah. Influenceři ve svých příspěvcích dávají jasně najevo, že neprodávají konopí a pouze ho schvalují, spojují jej s přitažlivými obrázky a se životním stylem, o jehož replikaci mají ostatní zájem.

„Když konopí prodávají či propagují legální influenceři spíše než nelegální dealeři, zjišťujeme posun v používání symbolů souvisejících s amatérismem versus profesionalitou, intimitou a životním stylem a tvrdíme, že tyto změny jsou spojeny s tím, jak influenceři dělají gender odlišně než prodejci,“ vysvětlují vědci.

Užívání konopí se v průběhu let vyvíjelo, stalo se méně tabuizovaným tématem a něčím, o čem lze otevřeně diskutovat a konzumovat. V místech, kde je konopí legální, pak dává smysl, že ji uživatelé sociálních sítí propagují jako něco, co je jen další aktivitou, do které se lze zapojit.

Dr. GrowMan
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Nejnovější z ekonomiky

Nejnovější galerie

Top Authors

Ze světa