Thefreshtoast.com: Je všechno konopí v podstatě stejné? Zde je to, co vědci nedávno našli

Když spotřebitelé nakupují konopný květ, mají na výběr z tisíců názvů kmenů či odrůd. Tyto kultivary jsou údajně jedinečné svou chemickou a genetickou výbavou, se speciálním obsahem terpenů a flavonoidů a také THC nebo CBD. To by mělo věci usnadnit, ne?

Když pak nakupujeme produkty z konopí, setkáváme se také s označeními jako sativa (energizující, povznášející), indica (relaxační, sedativní) nebo hybrid (kombinace obojího). Mělo by to být dostatečně jednoduché. Ale pravdou je, že na tato jména se již nemůžeme spolehnout .

V nedávné studii se výzkumníci podělili o zjištění největší současné analýzy chemického složení v konopných produktech.

Tento článek se původně objevil na Cannabis.net a byl znovu zveřejněn se svolením.

Kmeny konopí jsou nyní irelevantní

nedávné studii publikované v časopise PLOS One se výzkumníci podělili o zjištění největší současné analýzy chemického složení v konopných produktech. Analyzovali kolem 90 000 vzorků konopí odebraných ze šesti států, zkontrolovali jejich obsah terpenů, složení kanabinoidů a další chemické analýzy. Zjistili, že většina kanabinoidů dostupných v rekreačním konopí není nic jiného než jen THC.

Autoři uvedli, že štítky „nekonzistentně odpovídají pozorované chemické rozmanitosti“. Autoři studie ve skutečnosti doporučují, aby produkty z konopí měly správný systém označování, stejně jako ten, který máme pro označení nutričních údajů u potravin.

„Naše zjištění naznačují, že převládající systém označování není účinným nebo bezpečným způsobem, jak poskytovat informace o těchto produktech,“ říká Brian Keegan, spoluautor studie. „Je to skutečná výzva pro průmysl, který se snaží profesionalizovat,“ říká odborný asistent informační vědy na CU Boulder, uvádí CU Boulder Today.

To je až udivující, vzhledem k bezpočtu jmen, která si pěstitelé a obchodníci s marihuanou museli v posledních letech vymýšlet, zejména s explozí kmenů, které se dostaly na trh hlavního proudu. Nezapomenutelná jména jsou nutností: vzpomeňte si na Maui Wowie, Stinky Pinky, Han Solo Burger, Alaskan Thunder Fuck jsou jen některé z mála slavných jmen kmenů. Koneckonců, chytrá jména jsou zapamatovatelná a vzbudí větší zájem.

Jak však tato a další studie ukazují, jméno je v podstatě vše, co dostanete. Genetika konopí se mění v závislosti na tom, kdo a jak konopí pěstuje, takže může být při koupi konopí rádoby stejného kmene na dvou různých místech velice vzácné najít 100 % přesně stejný druhu zážitku, genetiky, terpenů, chemického složení a dalších faktorů.

Studie také říká, že  identifikace kmenů podle sativy, indiky a hybridu nemá nic společného s chemickou realitou konopí.  Uvedli však, že existují tři typy kombinací terpenů, které byly prominentní u konkrétních kmenů: kmeny konopí s vysokým obsahem limonenu a karyofylenu, pinen a myrcen a pak ty s bohatým obsahem myrcenu a terpinolenu. Ty nemají nic společného s jejich současnou klasifikací, jak řekli výzkumníci, „neodpovídají přesně schématu značení indika, sativa a hybrid“.

„Jinými slovy, je pravděpodobné, že vzorek s označením indica bude mít nerozeznatelné složení terpenů jako vzorky označené sativa nebo hybrid,“ říkají.

V současné době musí obchodníci s konopnými produkty zveřejnit, kolik THC a CBD je v produktu, ale neexistuje žádný předpis, který by jim vyžadoval, aby sdíleli další sloučeniny v rostlině, jako jsou terpeny nebo flavonoidy. Navíc mohou kmen nebo produkt nazývat, jak chtějí. „Farmář nemůže jen tak zvednout jablko a rozhodnout se, že mu bude říkat Golden Delicious. Výrobce piva nemůže jen tak svévolně označit svůj produkt Double IPA. Existují normy. To ale není případ konopného průmyslu,“ vysvětluje Nick Jikomes, spoluautor studie, který je také ředitelem pro vědu a inovace pro Leafly.

Genetické rozdíly, laboratorní testy jsou důležitější

Existují další studie, které sdílejí stejné výsledky. Starší studii z roku 2015, rovněž publikovanou v  PLoS One , provedli vědci z Dalhousie University v Novém Skotsku. Chtěli porozumět genetickým rozdílům v konopí, a tak analyzovali přibližně 14 031 jednobodových faktorů v DNA 81 vzorků konopí a také dalších 43 vzorků jiným způsobem.

Také se podívali na rozdíly mezi druhy marihuany a zjistili, že  mezi indikou a sativou existují pouze „střední“ rozdíly , ale nebyly tak významné, jak si myslíme.

Další studie z roku 2021 zahrnovala výzkum kde se v laboratoři analyzovalo tisíce vzorků konopí, které byly zastoupeny přibližně 396 druhů konopí. Šokující bylo, že tyto vzorky nepředstavovaly nic jiného než 3 chemické rozdílnosti v odrůdách, takže vědci došli k závěru, že názvy kmenů neznamenají vůbec nic. „Velmi omezená variabilita chemických profilů ukazuje, že většina těchto chemovarů, i když jsou pojmenovány jinak, jsou téměř stejné nebo alespoň velmi podobné,“ napsali.

Výzkumníci také diskutovali o absenci standardizace v konopném průmyslu, zejména u názvů kmenů, a dodali, že byly „špatně nebo vůbec ne definované“. Pro nás spotřebitele to v nás vyvolává zmatení, nedostatek informací o balení, konzistenci, chemickém fenotypu, genotypu a dalších.

Z těchto důvodů je pro rekreační a lékařské uživatele lepší nákup konopných produktů, které mají Certifikát analýzy (COA). Certifikát pravosti je dokument poskytnutý laboratoří třetí strany, který vám přesně ukazuje, co je ve vašem konopí, a toto je v tuto chvíli nejblíže k „panelu nutričních údajů“ pro konopí. Funguje jako druh kontroly kvality a v závislosti na výsledcích testů nebo laboratoři může spotřebitelům poskytnout řadu informací včetně mikrobiologického testování, kanabinoidních koncentrátů, terpenového profilu, zbytkových rozpouštědel a případných těžkých kovů.

Dr. GrowMan